Давно на повышение категории показывала на методическом обединении такое занятие "Країна Добрих справ"; использовала дидактическую куклу- клоуна Бим-Бома и дидактическое пособие-книгу "Чаривна галявина" (лето,осень, зима). Выставляю конспект єтого занятия, может какой-то элемент с него пригодится и вам, да и идея для создания нового дидактического материала тоже, думаю, будет интересна. Просто в свое время пришлось ко всему доходить своим умом. Одно выручает - я умею хорошо шить и все атрибуты и пособия делаю сама, что захочу, то сама и мастерю.
Заняття-розвага
"Країна Добрих справ"
(для дітей старшого дошкільного віку)
Мета: Вчити дітей визначати емоційний стан за зовнішніми ознаками (мімікою); встановлювати зв’язок між різними почуттями та причинами що їх викликають.
Закріпити знання і уявлення дітей про характер музики (веселий, сумний, злий); відображати настрій рухами, мімікою, і жестами; підводити дітей до розуміння зв’язку між характером музики і засобами музичної виразності.
Спонукати малят до активних творчих проявів у завданнях та музичних іграх. Виховувати естетичне сприймання навколишнього світу засобами музики.
Вчити дітей встановлювати зв’язок голосоутворюючих рухів з об’ємно - просторовим уявленням. Розвиток дитячої слухової уваги, мовного дихання, чистоти інтонування; відпрацьовування чіткої артикуляції, „відкриття” звукового апарату. Вдосконалювати співочі навички. Збагачувати дітей музичними враженнями.
Обладнання: Магнітофон, касети з дитячими п’єсами і співом пташок; дидактична лялька Бім – Бом, музично – дидактичний посібник „Чарівна галявина” з трьома порами року (літо, осінь, зима), фішки – картки з зображенням тварин (пташка, заєць, ведмідь, вовк, їжак); чарівний мішечок, серце, кошик з „пригощенням” для звірів; шумові інструменти, молоточки – палички.
Репертуар: Мовно – ритмічна вправа „Прогулянка” („Вільний марш”, муз. В. Верховинця; „Під –
скоки та високий крок”, муз. В. Косенка; „Плавний танцювальний крок”, муз. Б. Лятошин-
ського; „Метелики”, муз. С. Майкапара; „Жовтень”, муз. П. Чайковського; „Елізі”, муз. Л.
Бетховена; „Зайчик”, муз. Т. Ломової, „Зимові грьози”, муз. П. Чайковського; „Зимонька
- зима”, муз. Д. Компанійця; „Наш садок”, муз. В. Герчик.
Хід заняття.
(Діти заходять до залу, стають в коло, вітаються музичною мовою, тобто музичний керівник співає: “Добрий день малята! Хлопчики й дівчата!” Діти відповідають: “Добрий день!” Музичний керівник: “Всім гостям, добрий день!” (Добрий день!))
Музичний керівник: Діти, ви любите робити добро людям? А чому? (Діти відповідають) Сьогодні до нас завітав знаменитий веселун, добродій, чарівник – клоун Бім – Бом. Подивіться, який він гарний ... (Діти розглядають іграшку)
Сподобався вам Бім – Бом? Давайте покажемо один одному, як клоун посміхається (широко, ще ширше, як дудочка).
/Артикуляційна гімнастика для ротика „Усмішка”./
Молодці.
Малята, а як ви вважаєте, як Бім - Бом з нами привітається? (весело, посміхаючись, голосно) Хто покаже? (Діти по одному вітаються - співають чи говорять): „Добрий день, малята!, „Всім – всім, добрий день!” і т. п. Всі інші з тією мімікою на обличчі відповідають: „Добрий день, Бім - Бом!”. Музичний керівник робить вигляд, що Бім – Бом йому щось говорить/)
Музичний керівник: Біб - Бому дуже сподобалися ваші привітання. За ваші відкриті серця і добрі посмішки запрошує усіх до Країни Добрих справ, щоб познайомити вас з його мешканцями. А чи готові ви до незвичайних пригод? Тож вирушаймо.
/Мовно – ритмічна гра „Прогулянка” (на різновиди ходьби)./
Музичний керівник: Діти в подорож ідуть,
По траві ступають
Та веселу пісеньку
Всі разом співають (звичайна ходьба).
Щоб нам квіти не пом’яти
Треба ноги піднімати (ходьба з високим підніманням колін).
Між кущами обережно
Змійкою крокуємо (ходьба „змійкою”).
Ідемо легенько й тихо,
Ми не галасуємо (легкій біг в середньому темпі з переходом на ходу).
(Діти виконують різні види ходи; з закінченням музики зупиняються. Музичний керівник пропонує трішки перепочити.)
Музичний керівник: Бачу, без допомоги чарівника нам не обійтись. Дорога далека, а сили нам ще знадобляться для добрих справ. Чим же ми доберемося до Казкової країни? (Діти пропонують різні види транспорту. Бім – Бом ніби щось шепоче музичному керівнику.)
Музичний керівник: Діти, Бім – Бом пропонує нам продовжити подорож на справжнісінькому возику. Тільки де ж ми його візьмемо? (Бім – Бом дає чарівного мішечка)
Так, зрозуміло, у Бім – Бома в мішечку є багато чарівних молоточків, які допоможуть швидко змайструвати возика.
/Мовно – ритмічна вправа „Веселі молоточки”./
(Діти сидять на стільцях і молоточками передають ритм, який завдає музичний керівник, водночас промовляючи римовані рядки.)
Діти і музичний керівник:
1. Стукай, стукай, молоток, 2. Тук – тук, тук – тук - ток,
Стукай веселіше. Бий точніше, молоток.
Цей і цей, і цей цвяшок Тук – тук, тук – тук -ток,
Забивай міцніше. Змайстрували ми візок.
Музичний керівник: Гарного возика ми разом змайстрували, займайте місця:
Тож в дорогу вирушайте, все уважно розглядайте.
/Вправа на звуконаслідування „Їдемо ми на візочку”./
(Вправа виконується в помірному темпі. Діти самостійно добирають звуки навколишнього середовища (скрип возика, шепотіння вітру, шарудіння листя, спів пташок, булькотіння струмочка).)
1.Їдемо ми на візочку
На гостини до лісочка. (Скрипу – скрип, скрипу – скрип)
2.Вітерець нас зустрічає, (Фу – фу – фу…)
З листям в схованки він грає. (Ш – ш – ш…)
3.А веселії пташки
Завели свої пісні. (Фіть – фіть, чив – чив, тьох – тьох…)
4.На гілці білочка сидить,
Горішки з’їсти їй кортить. (Цок – цок – цок…)
5. Ось струмок тече, булькоче,
Він втекти до річки хоче. (Брр –брр…)
6. Дуже довго їхали,
Нарешті ми приїхали. Ух! (Всі разом.)
(Музичний керівник відкриває 1 сторінку дидактичного посібника „Чарівна галявина”. Звучить фонограма пташиного співу.)
Музичний керівник: Малята, куди ж це візок нас привіз? Так, на чарівну галявину. Подивіться як гарно. Хоча на дворі люта зима, а тут всюди квіти і метелики, все цвіте.
/Слухання п’єси С. Майкапара „Метелик”. Дидактична гра „Метелики і квіти”./
(Дидактична гра: звучить музика – метелики літають, музика зупиняється - метелики сідають на квіти. Діти рухами рук відображають початок і закінчення інструментальної музики.)
Музичний керівник: Діти, яка ця п’єса за настроєм? (легка, рухлива, весела.) Якщо музика весела, то й день повинен бути „сонячним” (підказують діти). Допоможемо сонечку звільнитися від хмаринки.
/Дихальна вправа „Звільнимо сонечко від хмаринки”./
(Вправа проводиться з ціллю покращення у дітей мовленнєвого дихання та вироблення цілеспрямованого повітряного струменя. Діти дують на хмаринку, знову повторно звучить п’єса „Метелик” – обрана дитина самостійно переміщує на стенді хмаринку від сонечка, відкриває його.)
/Вправа „Вчений коник – стрибунець”./
(Вправа на розвиток звуковисотного слуху, визначення руху мелодії.)
Музичний керівник: Ой, а це хто тут стрибає по квітам? Покажись малятам!.. Та це ж коник – стрибунець розгулявся. Діти, цей коник вчений, стрибає по квітам, як йому вказують. Нумо, конику, стрибай до 3 – ї квітки, а потім звідси вниз.
А тепер до 5 –ї квітки і знову вниз.
(Діти на склад „скік” супроводжують спів рухами рук. Музичний керівник награє мелодію на металофоні, обрана дитина супроводжує спів рухом коника по квітам.)
(Змінюється обличчя Бім – Бома з веселого на сумне.)
Музичний керівник: Діти, гляньте на нашого Бім – Бома, він чомусь дуже сумний, от – от заплаче. Друже, що сталося, чому ти такий засмучений? (вдає ніби той щось розповідає). Бім – Бом знайшов в травиці маленьке пташеня. Воно випало з гніздечка і кличе матусю. (Чути звуки мінору.) Покажіть мені голосом, як співає горобчик! (Діти виконують вправу і показують рукою).
Музичний керівник: Допоможемо горобчику знову потрапити до гніздечка? Тоді візьмемо пташку в долоньки і підсадимо її ось так У Х (високо і швидко з порогом „х”).
/Вправа „Допоможи горобчику”./
(Основним елементом вправи є глісандуюча висхідна інтонація з різким переходом із грудного „у” в фальцетний „у” регістр з характерним „переломом” голосу „х”.)
(Звучить спочатку схвильована музика. Музичний керівник каже, що не розуміє що діється, звідкіля взявся сильний вітер і розігнав усіх метеликів, хмаринки закрили сонечко. Звучить сумна музика з циклу „Пори року” П. І. Чайковського „Жовтень”.)
/Мовно – ритмічна вправа „Пісенька дощику”./
(Вправа спрямована на розвиток ритмічного і мелодійного слуху (чистоту інтонування), автома-тизацію звуків, звільнення нижньої щелепи для вільної артикуляції.)
Музичний керівник: Розпочався невеликий дощ. Не лякайтеся, діти! Давайте разом з дощиком заспіваємо його пісеньку, ось таку (співає високо на одному звуку):
Ті – ті – ті – ті – ті – ті – так,
Пісеньку співаю так!
Музичний керівник: А дощ все не вгамовується, а навпаки стає ще сильнішим і пісенька його тепер така (співає низько на одному звуку):
Тук – тук – тук, Тук – тук – тук,
Чути дощику нам звук.
(Пісня дощику повторюється кілька разів, щоб діти змогли зафіксувати в пам’яті високе і низьке
положення звуку.
Музичний керівник пропонує дітям показати ще язиком пісеньку маленького і сильного дощику – виконати високі і низькі клацання.)
/Вправа „Високі і низькі клацаючі звуки”./
(Діти клацають язиком, змінюючи форму рота
Музичний керівник: Все, дощик перестав йти, не зміг нас налякати. Зверніть увагу, діти, як змінилася пора року. Дивина, замість літа прийшла... (Дти відповідають).
(Змінюється сторінка. Звучить повторно п’єса „Жовтень” Музичний керівник пропонує дітям зобразити при допомозі шумових інструментів з чарівного мішечка Бім - Бома шарудіння листя, вітер, дощ...)
/Гра на шумових інструментах, „Елізі”, муз. Л. В. Бетховен, в інструментальній обробці./
Музичний керівник: Ой, подивіться діти, за деревом хтось сховався, мабуть якась тваринка. Допоможіть мені її відшукати.
(Пояснити дітям, що ось де – кілька карток тварин. Після прослуханої музики треба вибрати ту картку, про кого підказує музика.)
/Слухання п’єси „Зайчик” Т. Ломової, з циклу „У лісі”./
( Музичний керівник звертає увагу дітей на обличчя Бім – Бома, воно злякане. За ялинкою видно фігуру вовка.)
/Вправа „Страшний звір”./
(Вправа на встановлення зв’язків між голосоутворюючими рухами і об’ємно – просторовим уявленням, на розвиток мовного слуху, чистоти інтонування. Діти дають образну характеристику вовкові: весь сірий, дуже злий - У, великі страшні очі - УО, страшні ікла - УОА.
Вимовляти голосні звуки тихим низьким голосом. Очі широко відкрити, брови підняти, загальний вираз обличчя повинен бути переляканим.)
(Коли вовк зникає, обличчя Бім – Бома знову стає веселим.
Звучить фонограма муз. П. І. Чайковського „Зимові грьози”. Змінюється сторінка на „Зиму”.)
Музичний керівник: Що за дивина, знову змінилася пора року. Навколо біло – біло, а під ногами чути як шарудить сніг.
/Вправа „Артикуляція”./
(Вправа на розвиток співочого дихання, „відкриття” артикуляційного апарата. Вправа складається із сильної активної вимови приголосних. Рот максимально відкритий рухами щелепи вгору-вниз. В такому положенні робиться безшумний вдих ротом та використання руху кінцівок рук. Руки підіймаються на рівень рота, кінцівки розкриваються так, щоб пальці були розставлені й напружені, долоні розвернуті вперед. Кінцівки працюють разом з вимовою приголосних( ш, с).
(Музичний керівник пропонує дітям зігрітися веселим таночком.)
/Пісня – танок Д. Компанійця „Зимонька – Зима”./
Музичний керівник: Подивіться-но, який дивний намет. Ой, тихіше, малята, це ж барліг. Ведмідь взимку спить і бачить уві сні мед та солодкі ягідки, він смокче лапу і „канючить” - дуже просить, щоб йому дали меду – „ням – ням – ням”.
/Вправа „Канючим”./
(Вправа на розвиток співочого дихання, звільнення нижньої щелепи для вільної артикуляції.
Вихідне положення обличчя розслаблене, рот трохи відкритий, очі напівсонні. Це необхідно для включення розслабленого регістру голосу, який не має фіксованої звуковисотності.)
Музичний керівник: Як ви вважаєте, діти, чи всі лісові звірі взимку сплять? (Ні.) Можете назвати тих звірів, якім потрібна допомога зимою? (Діти відповідають.)
(Вихователь залишає кошика з гостинцями для звірів: мед – ведмедям, моркву – зайцям, капусту, сінце – оленям, лосям, зерно – пташкам, горішки – білці.)
Музичний керівник: Малята, Бім – Бом каже, що ви молодці, справжні друзі, допомагаєте в скрутну годину, не забули і про тварин.
Це тому, Бім – Бом, що в нашому дитсадку навчають малят ніколи не залишати друзів в біді, допомагати один одному. Ми всі разом – одна дружна сім’я і знаємо, що таке добро. Пропоную всім разом заспівати пісню дружби.
/Пісня В. Герчик „Наш садок”./
Музичний керівник: За гарні вчинки, на правах справжнього чарівника, Бім – Бом нагороджує вас почесним званням „Добрий чарівник”. Ставайте разом під його срібний дощ. А ще Бім – Бом на згадку про сьогоднішню зустріч дарує вам ось це серце, нехай воно завжди зігріває всіх своїм теплом.
(Діти дякують Бім –Бому за дарунки, прощаються і уходять.)
Книга (большая) [IMG]http://*********net/4313255m.jpg[/IMG]
Социальные закладки